سنگ‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.در این مقاله به 4 نوع سنگ پرکاربرد در ساختمان اشاره میکنیم. سنگ‌های زیر در دسته سنگ تراورتن و سنگ مرمریت و چینی قرار میگیرند.

سنگ صلصالی

سنگ صلصالی از خانواده سنگ‌های مرمریت می‌باشد.استحکام بالا , قیمت مناسب و زیبایی چشم نواز باعث شده است این سنگ یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های ساختمانی در ایران باشد و در ساختمان‌ها و اماکن زیادی استفاده شود.با توجه به اینکه این سنگ از خانواده سنگ‌های مرمریت می‌باشد بهتر از در فضاهای خارجی ساختمان که احتمال بارندگی و یخبندان دارند استفاده نشود

 

 

که در صورت استفاده ممکن است دچار هوازدگی و یا ترک در سطح سنگ شود.با توجه به اینکه این سنگ در فضاهای خارجی کمتر مورد استفاده قرار میگیرید می‌توانید این سنگ را در فضاهای داخلی مثل کف ساختمان با ابعاد عمدتا 40*40 سانتی متر , به صورت طولی در بدنه پارکینگ و راه پله‌ها و … استفاده نمایید.البته در فضاهای خارجی می‌توان سنگ  را با ضخامت بیشتر و یا به صورت پله و یا سنگ مرمریت صلصالی ممتاز که دارای رگه‌های کمتری میباشد  که استحکام بیشتری در برابر سرما و یخبندان دارند استفاده نمایید. معدن این سنگ در شهرستان خور و بیابانک اصفهان قرار داد به همین جهت این سنگ به مرمریت خور نیز معروف می‌باشد. این سنگ بیشتر در دیواره‌های داخلی , کف و پله‌های داخلی کاربرد دارد.برای استفاده از این سنگ در بیرون از ساختمان بهتر است سورت  ممتاز را انتخاب نمایید. سنگ  ممتاز به خاطر داشتن خطوط کمتر , مقاومت بالاتری دارد.

This post is also available in: English

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.